Godina II. - broj 3.
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2015. godini (“Narodne novine” broj 15/15) i članka 46. Statuta Grada Rijeke (“Službene novine Primorsko-goranske županije” broj 24/09, 11/10 i 5/13 i “Službene novine Grada Rijeke” broj 7/14) Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 9. travnja 2015. godine, donijelo je
O D L U K U
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja rashoda osnovnih škola
Grada Rijeke u 2015. godini
I.
Ovom se Odlukom utvrđuju kriteriji, mjerila i načini financiranja rashoda osnovnih škola Grada Rijeke u 2015. godini (u daljnjem tekstu: osnovne škole).
II.
U Proračunu Grada Rijeke osiguravaju se sredstva za sljedeće rashode osnovnih škola:
– materijalne (osim troškova prijevoza zaposlenika) i financijske rashode u iznosu od 12.821.630,00 kuna,
– materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje te usluge tekućeg i investicijskog održavanja u iznosu od 1.181.244,00 kune,
– rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u iznosu od 2.991.372,00 kune.
Rashodi za materijalne i financijske rashode
III.
Materijalni i financijski rashodi obuhvaćaju rashode nužne za realizaciju nastavnog plana i programa osnovnoškolskog obrazovanja.
IV.
Kriteriji za financiranje materijalnih i financijskih rashoda osnovnih škola iz točke V. i VI. ove Odluke utvrđuju se kako slijedi:
- a) broj učenika, broj razrednih odjela, broj osnovnih škola sukladno kvadratnim metrima korisne površine, broj područnih škola, broj osobnih računala u školi (za rashode iz točke V. ove Odluke),
- b) stvarni rashodi (za rashode iz točke VI. ove Odluke).
V.
Prema kriteriju iz točke IV.a) ove Odluke, financiraju se rashodi iz skupine računa 32 i 34, a koji su sastavni dio Pravilnika kojim se uređuje proračunsko računovodstvo i računski plan.
Mjerila za financiranje rashoda iz stavka 1. ove točke su:
– cijena po učeniku u iznosu od 20,00 kuna mjesečno,
– cijena po razrednom odjelu u iznosu od 250,00 kuna mjesečno,
– cijena po osnovnoj školi čija korisna neto površina iznosi 3000 m2 i više, u iznosu od 3.800,00 kuna mjesečno,
– cijena po osnovnoj školi čija korisna neto površina iznosi do 3000 m2, u iznosu od 4.100,00 kuna mjesečno,
– cijena po područnoj školi u iznosu od 450,00 kuna mjesečno,
– cijena po osobnom računalu u iznosu od 15,00 kuna mjesečno.
Podaci za financiranje rashoda u smislu stavka 2. ove točke utvrđuju se na dan 30. rujna tekuće školske godine.
Osim sredstava iz stavka 2. ove točke, osiguravaju se:
– Centru za odgoj i obrazovanje Rijeka, za školovanje učenika s teškoćama prema posebnim programima, dodatna sredstva u iznosu od 2.000,00 kuna mjesečno,
– osnovnoj školi u kojoj se provodi obrazovanje učenika nacionalnih manjina na temelju modela C iz Državnog pedagoškog standarda osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja, dodatna sredstva u iznosu od 200,00 kuna mjesečno, i to za vrijeme trajanja nastavne godine,
– osnovnoj školi koja provodi primjerene oblike pomoći školovanja za učenike s teškoćama u Odjelu za dodatnu defektološku pomoć, dodatna sredstva u iznosu od 200,00 kuna mjesečno, i to za vrijeme trajanja nastavne godine.
VI.
Prema kriteriju stvarnog rashoda iz točke IV.b) ove Odluke, financiraju se sljedeće vrste rashoda:
- energenti (električna energija, centralno grijanje s toplom vodom, lož ulje i plin) koje osnovna škola koristi za grijanje, pogon školskih postrojenja i rasvjetu za odvijanje redovitog nastavnog plana i programa,
- prijevoz učenika sukladno zakonu kojim se uređuje odgoj i obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi,
- zakupnina za zakupljeni prostor i opremu, kada je to nužno za ostvarivanje redovitog nastavnog plana i programa osnovne škole,
- pedagoška dokumentacija za početak i kraj školske godine, prema posebnom popisu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta,
- obvezni godišnji zdravstveni pregledi zaposlenika sukladno zakonu kojim se uređuje zaštita pučanstva od zaraznih bolesti i to: 471,00 kune za preglede kuharica, pomoćnih kuharica te ostalih zaposlenika koji na svojim radnim mjestima dolaze u neposredan dodir s hranom (prvi godišnji pregled 312,00 kuna i drugi godišnji pregled 159,00 kuna) te 174,00 kuna za preglede ostalih zaposlenika,
- otklanjanje nedostataka utvrđenih od strane ovlaštenih pravnih osoba i drugih nadležnih tijela te redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja,
- odvoz komunalnog otpada,
- komunalna naknada i naknada za uređenje voda.
Rashodi za materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje te usluge tekućeg i investicijskog održavanja
VII.
Sredstva za tekuće održavanje građevina i opreme (hitne intervencije i tekući popravci) namijenjena su za popravke koji se ne mogu planirati, uobičajene radove i popravke kojima se imovina održava u ispravnom stanju, a njihovo bi neotklanjanje ugrozilo sigurnost učenika i rad osnovne škole.
Prijavu za izvršavanje hitne intervencije i tekućeg popravka osnovna škola dostavlja Odjelu gradske uprave za gospodarenje imovinom.
VIII.
Škola je dužna prijaviti svoje potrebe za investicijskim održavanjem građevina i opreme Odjelu gradske uprave za gospodarenje imovinom.
Na temelju prijava osnovnih škola u smislu stavka 1. ove točke, Odjel gradske uprave za gospodarenje imovinom ocjenjuje opravdanost iskazanih potreba i izrađuje Prijedlog plana rashoda za usluge tekućeg i investicijskog održavanja osnovnih škola Grada Rijeke.
Plan iz stavka 2. ove točke donosi Gradonačelnik Grada Rijeke.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini
IX.
Škola je dužna na zahtjev Odjela gradske uprave za gospodarenje imovinom prijaviti svoje potrebe, i to:
– za kapitalnom gradnjom, rekonstrukcijom i sanacijom građevina za čije je ostvarivanje potrebito višegodišnje ulaganje,
– za nabavom nove opreme, zamjenom dotrajale opreme, nabavom nedostatnih nastavnih sredstava i pomagala s procjenom vrijednosti tih potreba.
Na temelju dostavljenih prijava osnovnih škola iz stavka 1. ove točke, Odjel gradske uprave za gospodarenje imovinom ocjenjuje opravdanost iskazanih potreba i izrađuje Prijedlog plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini osnovnih škola Grada Rijeke.
Plan iz stavka 2. ove točke donosi Gradsko vijeće Grada Rijeke. Plan se nakon donošenja prosljeđuje Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta radi davanja suglasnosti na Plan.
Završne odredbe
X.
Svaki rashod iz ove Odluke mora se temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Postupak i način dostavljanja relevantnih podataka i dokumentacije za financiranje rashoda osnovnih škola te način njihovog plaćanja odredit će odgovarajućim uputama Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo.
XI.
Ravnatelj osnovne škole odgovoran je za točnost, pravovremenost i istinitost iskazanih podataka za rashode koji se financiraju na temelju ove Odluke te za namjensko trošenje tih sredstava.
XII.
Ako se građevinama i/ili opremom zajedno koriste osnovna škola i druga ustanova, obvezne su sklopiti sporazum o razgraničenju materijalnih i financijskih rashoda.
Sporazumom se utvrđuje nositelj rashoda, kriteriji za razgraničavanje rashoda te rokovi obračuna i način plaćanja.
XIII.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u “Službenim novinama Grada Rijeke”.
KLASA: 021-05/15-01/18
URBROJ: 2170-01-16-00-15-2
Rijeka, 9. travnja 2015.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednica
Gradskog vijeća
Dorotea Pešić-Bukovac, v.r.