GRADSKO VIJEĆE / Datum tiskanog izdanja: Utorak, 3. studenoga 2025. godine

Godina XII – broj 13.



Na temelju članka 28. stavka 1. Zakona o prostornom uređenju (“Narodne novine” broj 153/13, 65/17, 114/18, 39/19, 98/19 i 67/23), članka 7. stavka 1. točke 2. Zakona o ustanovama (“Narodne novine” broj 76/93, 29/97, 47/99, 35/08, 127/19 i 151/22) i članka 46. Statuta Grada Rijeke (″Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 24/09, 11/10 i 5/13 i ″Službene novine Grada Rijeke“ broj 7/14, 12/17, 9/18, 11/18-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21 i 4/25), Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 30. listopada 2025. godine, donijelo je

 

O D L U K U

o osnivanju javne ustanove

Zavod za prostorno uređenje Grada Rijeke

 

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

 

Ovom Odlukom osniva se Zavod za prostorno uređenje Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Zavod) kao javna ustanova, radi obavljanja poslova izrade i koordinacije prostorno planske dokumentacije, studija, prostornih analiza te drugih akata iz područja prostornog uređenja.

Riječi i pojmovi koji se koriste u ovoj Odluci, a koji imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.

 

Članak 2.

 

Osnivač i vlasnik Zavoda je Grad Rijeka.

 

Članak 3.

 

Zavod ima svojstvo pravne osobe i upisuje se u sudski registar.

 

II. NAZIV, SJEDIŠTE I DJELATNOST ZAVODA

 

Članak 4.

 

Naziv Zavoda glasi: Zavod za prostorno uređenje Grada Rijeke.

Skraćeni naziv Zavoda glasi: ZPU Grada Rijeke.

 

Članak 5.

 

Sjedište Zavoda je u Rijeci, Trpimirova 2.

 

Članak 6.

 

Zavod obavlja sljedeće djelatnosti:

1. izradu odnosno koordinaciju izrade i praćenje provedbe Prostornog plana uređenja Grada Rijeke i Generalnog urbanističkog plana grada Rijeke,

2. praćenje provedbe dokumenata prostornog uređenja koji se primjenjuju unutar teritorija grada Rijeke,

3. izradu izvješća o stanju u prostoru,

4. vođenje informacijskog sustava prostornog uređenja i upravljanje njime u okviru svojih ovlasti,

5. pripremu polazišta za izradu, odnosno stavljanje izvan snage prostornih planova na svom području,

6. izradu urbanističkog plana uređenja za svoje područje i obavljanje stručnih i analitičkih poslova iz područja prostornog uređenja, ako to zatraži Gradonačelnik.

Osim djelatnosti utvrđenih u stavku 1. ovoga članka, Zavod može obavljati i druge djelatnosti koje služe obavljanju djelatnosti upisane u sudski registar ako se one u manjem opsegu ili uobičajeno obavljaju uz djelatnost iz stavka 1. ovoga članka.

 

III. TIJELA ZAVODA

Članak 7.

 

Tijela Zavoda su:

1. Upravno vijeće i

2. ravnatelj.

 

1. Upravno vijeće 

Članak 8.

 

Zavodom upravlja Upravno vijeće.

Upravno vijeće ima 5 (pet) članova, a čine ga:

  • 4 (četiri) predstavnika iz reda osnivača,
  • 1 (jedan) predstavnik iz reda radnika Zavoda.

Članove Upravnog vijeća iz stavka 2. podstavka 1. ovoga članka imenuje Gradonačelnik.

Člana Upravnog vijeća iz stavka 2. podstavka 2. ovoga članka bira radničko vijeće. Ako radničko vijeće nije utemeljeno, predstavnika radnika u Upravnom vijeću biraju radnici neposrednim i tajnim glasovanjem, na način propisan Zakonom o radu za izbor radničkog vijeća koji ima jednog člana.

Članovi Upravnog vijeća imenuju se odnosno biraju na vrijeme od 4 (četiri) godine.

Ista osoba može biti imenovana, odnosno izabrana za člana Upravnog vijeća najviše dva puta uzastopno.

 

Članak 9.

 

Nadležnost Upravnog vijeća te način njegovog rada i odlučivanja utvrdit će se Statutom Zavoda i Poslovnikom o radu Upravnog vijeća.

 

2. Ravnatelj

 

Članak 10.

 

Poslovodni i stručni voditelj Zavoda je ravnatelj.

Ravnatelj organizira i vodi rad i poslovanje Zavoda, predstavlja i zastupa Zavod, poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zavoda, zastupa Zavod u svim postupcima pred sudovima i ovlaštenim javnopravnim tijelima

Ravnatelj je odgovoran za zakonitost rada Zavoda.

 

Članak 11.

 

Za ravnatelja Zavoda može biti imenovana osoba koja ima sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij tehničke znanosti (polje arhitektura i urbanizam), najmanje pet godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima, organizacijske sposobnosti i komunikacijske vještine potrebne za uspješno upravljanje javnom ustanovom.

Ravnatelja imenuje i razrješava Upravno vijeće Zavoda.

Mandat ravnatelja traje 4 (četiri) godine, a ista osoba može se ponovno imenovati za ravnatelja.

Ravnatelj Zavoda imenuje se na temelju javnog natječaja koji raspisuje i provodi Upravno vijeće na način propisan zakonom i Statutom Zavoda.

Javni natječaj iz stavka 4. ovoga članka objavljuje se na mrežnim stranicama Zavoda, u „Narodnim novinama“ i Hrvatskom zavodu za zapošljavanje.

Postupak imenovanja ravnatelja utvrdit će se Statutom Zavoda.

 

Članak 12.

 

Ravnatelj može biti razriješen dužnosti prije isteka vremena na koje je imenovan.

Upravno vijeće dužno je razriješiti ravnatelja prije isteka vremena na koje je imenovan na način i u slučajevima određenim Zakonom o ustanovama i Statutom Zavoda.

 

IV. SREDSTVA POTREBNA ZA OSNIVANJE I POČETAK RADA ZAVODA

 

Članak 13.

 

Sredstva za osnivanje i početak rada Zavoda osiguravaju se u proračunu Grada Rijeke te iz drugih izvora, sukladno zakonu.

 

Članak 14.

 

Prostor i opremu za rad Zavoda osigurava osnivač.

 

V. NAČIN RASPOLAGANJA S DOBITI ZAVODA

 

Članak 15.

 

Ako u obavljanju svoje djelatnosti Zavod ostvari dobit, ostvarena se dobit upotrebljava za obavljanje i razvoj djelatnosti Zavoda, sukladno planu i programu rada. 

 

VI. POKRIVANJE GUBITAKA ZAVODA

 

Članak 16.

 

Zavod za obveze prema trećima odgovara cijelom svojom imovinom.

Osnivač Zavoda solidarno i neograničeno odgovara za obveze Zavoda.

 

VII. OGRANIČENJA GLEDE RASPOLAGANJA NEKRETNINAMA I DRUGOM IMOVINOM ZAVODA

 

Članak 17.

 

Zavod ne može bez prethodne suglasnosti Gradonačelnika, steći, opteretiti ili otuđiti nekretninu i drugu imovinu čija je vrijednost veća od vrijednosti utvrđene Statutom Zavoda.

 

VIII. JAVNOST RADA ZAVODA

 

Članak 18.

 

Rad Zavoda je javan.

O javnosti rada Zavoda skrbi ravnatelj.

Zavod je dužan pravodobno i istinito obavještavati javnost o obavljanju djelatnosti ili dijela djelatnosti za koju je osnovan na način koji će se pobliže odrediti Statutom Zavoda. 

 

IX. ZAVRŠNE ODREDBE

 

Članak 19.

 

Do imenovanja ravnatelja Zavoda sukladno ovoj Odluci, osnivač imenuje Ivnu Grabovac, mag. ing. arch., za privremenu ravnateljicu Zavoda.

Privremena ravnateljica Zavoda obavit će, pod nadzorom osnivača, pripreme za početak rada Zavoda, a posebno pribaviti potrebne dozvole za početak rada te podnijeti prijavu za upis u sudski registar.

 

Članak 20.

 

Upravno vijeće će se imenovati u roku od 30 dana od dana upisa Zavoda u sudski registar.

 

Članak 21.

 

Ovlašćuje se privremena ravnateljica da nadležnom ministarstvu podnese zahtjev za ocjenu sukladnosti ove Odluke sa zakonom te da u roku od osam (8) dana od dana donošenja rješenja ministarstva podnese zahtjev za upis Zavoda u sudski registar.

 

Članak 22.

 

Statutom Zavoda pobliže će se urediti sva ostala pitanja od važnosti za obavljanje djelatnosti i poslovanje Zavoda.

Statut Zavoda donosi Upravno vijeće uz prethodnu suglasnost Gradskog vijeća Grada Rijeke.

Upravno vijeće je dužno u roku od 90 dana od dana konstituiranja donijeti Statut Zavoda.

Upravno vijeće je dužno u roku od 30 dana od donošenja Statuta Zavoda raspisati javni natječaj za izbor ravnatelja Zavoda.

 

Članak 23.

 

Ova Odluka objavit će se u “Službenim novinama Grada Rijeke”, a stupa na snagu danom donošenja rješenja nadležnog ministarstva o njezinoj sukladnosti sa zakonom.

 

KLASA: 024-01/25-01/97

URBROJ: 2170-1-01-00-25-2

Rijeka, 30. listopada 2025.

 

GRADSKO VIJEĆE GRADA RIJEKE

 

Predsjednik

Gradskog vijeća

Robert Kurelić, v. r.