Godina XII – broj 11.
Na temelju članka 4. stavka 3. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 86/08, 61/11, 4/18, 96/18, 112/19 i 17/25) te članka 58. stavka 1. Statuta Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 24/09, 11/10 i 5/13 i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 7/14, 12/17, 9/18, 11/18-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21 i 4/25), na prijedlog pročelnika Upravnog odjela za financije, Gradonačelnica Grada Rijeke, 16. rujna 2025. godine, donijela je
PRAVILNIK
o izmjenama i dopunama
Pravilnika o unutarnjem redu Upravnog odjela za financije
Članak 1.
U Pravilniku o unutarnjem redu Upravnog odjela za financije („Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/23, 6/24 i 11/24 – u daljnjem tekstu: Pravilnik) u članku 4. stavku 1. točka 1. mijenja se i glasi:
„Odsjek za proračun, u kojem se obavljaju slijedeći poslovi: priprema, planiranje i izrada prijedloga proračuna i projekcija te izmjena i dopuna proračuna tijekom proračunske godine, praćenje, kontrola i analiza izvršavanja proračuna, izrada periodičnih izvještaja te godišnjih i polugodišnjih izvještaja o izvršenju proračuna, provedba postupaka vezanih za zaduživanje Grada, davanje jamstava i suglasnosti za zaduženje, izračun i kontrola fiskalnog kapaciteta Grada te praćenje zaduživanja i izrada izvješća o stanju duga proračuna, izrada prijedloga plana davanja koncesija na razini Grada te izmjena i dopuna plana, financijsko praćenje i analiza dinamike izvršavanja prihoda i rashoda projekata sufinanciranih iz fondova i programa Europske unije, izrada periodičnih izvješća o financijskoj realizaciji provedbe EU projekata te poslovi financijskog upravljanja i kontrola.“
U istom članku i stavku točka 2. mijenja se i glasi:
„Odsjek za računovodstvo proračuna i gradske riznice, u kojem se obavljaju poslovi računovodstva proračuna i proračunskih korisnika, izrada propisanih financijskih izvještaja te poslovi upravljanja i organizacije sustava Riznice Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Riznica) u nadležnosti Odsjeka.“
U Sistematizaciji radnih mjesta, koja se nalazi u prilogu Pravilnika, dosadašnja radna mjesta rednih brojeva 3. VIŠI SAVJETNIK-SPECIJALIST ZA FINANCIJSKO UPRAVLJANJE I KONTROLE i 4. VIŠI STRUČNI SURADNIK ZA FINANCIJSKO UPRAVLJANJE I KOTROLE, ukidaju se.
Radna mjesta dosadašnjih rednih brojeva 5., 6. i 7. postaju radna mjesta novih rednih brojeva 3., 4. i 5.
Kod radnog mjesta dosadašnjeg rednog broja 7. VODITELJ ODSJEKA ZA PRORAČUN, koje postaje radno mjesto novog rednog broja 5., u opisu poslova radnog mjesta točka 1. mijenja se i glasi:
„· planira, vodi i koordinira poslove na izradi prijedloga proračuna za iduću fiskalnu godinu i projekciju proračuna za naredno dvogodišnje razdoblje, izradi nacrta odluke o izvršavanju proračuna, prijedloga izmjena i dopuna proračuna tijekom godine, izradi prijedloga polugodišnjih i godišnjih izvještaja o izvršenju proračuna, izradi periodičnih izvještaja o izvršenju proračuna, predlaže mjere za uravnoteženje proračuna te planira i koordinira aktivnosti vezane uz sustav unutarnjih kontrola, kao i aktivnosti na izradi prijedloga objedinjenog godišnjeg i srednjoročnog (trogodišnjeg) plana davanja koncesija na nivou Grada, izmjenama i dopunama plana tijekom godine te izradi prijedloga drugih akata iz djelokruga rada Odsjeka (50%)“.Iza radnog mjesta novog rednog broja 5. ustrojava se novo radno mjesto pod rednim brojem 6. i glasi:
„6. VIŠI SAVJETNIK ZA PRORAČUN, FINANCIJSKO UPRAVLJANJE I KONTROLE
Kategorija: II
Potkategorija: viši savjetnik
Razina: –
Klasifikacijski rang: 4.
Naziv unutarnje ustrojstvene jedinice: Odsjek za proračun
Broj izvršitelja: 1
Opis poslova radnog mjesta (s određenim približnim postotkom vremena koji je potreban za obavljanje svakog posla pojedinačno):
- koordinira aktivnosti vezane uz razvoj sustava unutarnjih kontrola koje proizlaze iz samoprocjene u suradnji s nadležnim upravnim tijelima u skladu s propisima i internim uputama; organizira, koordinira i provodi aktivnosti kod primopredaje putem Izjave o fiskalnoj odgovornosti s nadležnim upravnim tijelima, proračunskim korisnicima, trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama iz nadležnosti; konsolidira sve izjave nadležnih odjela i dokumentaciju u gradonačelnikovu izjavu; koordinira i provodi aktivnosti formalne i suštinske kontrole izjava o fiskalnoj odgovornosti; odgovoran je za ažuriranje Registra trgovačkih društava i drugih pravnih osoba obveznika davanja izjave o fiskalnoj odgovornosti u Ministarstvu financija te obavlja druge propisane poslove (50%)
- sudjeluje u izradi uputa proračunskim korisnicima za izradu proračuna za trogodišnje razdoblje; sudjeluje na poslovima izrade prijedloga proračuna za iduću godinu, projekciji proračuna za naredno dvogodišnje razdoblje te na poslovima izrade prijedloga izmjena i dopuna proračuna tijekom godine; kontinuirano prati izvršavanje proračuna tijekom godine i kontrolira namjensko trošenje proračunskih sredstava te sudjeluje u izradi periodičnih izvještaja o izvršenju proračuna i drugih financijskih analiza proračuna te surađuje na izradi prijedloga polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna (25%)
- koordinira i provodi aktivnosti kontrola na licu mjesta nadležnih upravnih tijela kod krajnjih korisnika transfera iz proračuna Grada Rijeke te izrađuje objedinjeno godišnje izvješće o provedenim kontrolama na licu mjesta; pruža savjete osobama zaduženim za poslove koordinacije financijskog upravljanja i kontrole nadležnih upravnih tijela u oblikovanju i razvoju sustava unutarnjih kontrola, u opisivanju poslovnih procesa nadležnih upravnih tijela, utvrđivanju rizika i njihovo evidentiranje u registar rizika nadležnih upravnih tijela (10%)
- sastavlja zahtjeve za dobivanje suglasnosti za zaduženja i davanje jamstava Grada, daje mišljenja o kreditnim mogućnostima Grada vezano za izdavanje suglasnosti Grada za zaduženje/jamstva proračunskih korisnika i pravnih osoba u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu Grada, vodi evidencije o zaduženju Grada, izdanim jamstvima i danim suglasnostima proračunskim korisnicima i pravnim osobama u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu Grada te izrađuje tromjesečne izvještaje o stanju zaduženja, jamstava i suglasnosti, unosi podatke o dodijeljenim državnim potporama i potporama male vrijednosti u Registar ministarstva financija (10%)
- surađuje sa službenicima unutar Upravnog odjela te sa službenicima drugih upravnih tijela i njihovim proračunskim korisnicima u svezi pripreme, izrade i izvršavanja financijskih planova korisnika, prati pozitivne propise, stručnu literaturu i sudjeluje na stručnim savjetovanjima i drugim oblicima izobrazbe iz područja proračuna, proračunskog računovodstva i javnih financija te obavlja i druge poslove po nalogu voditelja Odsjeka i pročelnika (5%)
Opis razine standardnih mjerila:
Potrebno stručno znanje: sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij ekonomske struke, najmanje četiri godine radnog iskustva na odgovarajućim poslovima, poznavanje rada na računalu te položen državni ispit
Složenost poslova: stupanj složenosti posla koji uključuje obavljanje najsloženijih zadataka izrade i provedbe općih i drugih akata, strategija i programa, vođenje projekata, rješavanja upravnih i drugih predmeta te pružanja savjeta i stručne pomoći službenicima i dužnosnicima u rješavanju složenih zadataka iz određenog područja;
Samostalnost u radu: stupanj samostalnosti koji uključuje rad u skladu s općim i specifičnim uputama pročelnika;
Stupanj odgovornosti i utjecaj na donošenje odluka: stupanj odgovornosti koji uključuje odgovornost za materijalne resurse s kojima službenik radi, pravilnu primjenu postupaka i metoda rada te donošenja odluka od značenja za pojedino područje iz djelokruga Upravnog odjela;
Stupanj suradnje s drugim tijelima i komunikacije sa strankama: stupanj učestalosti stručnih komunikacija koji uključuje stalne kontakte unutar i izvan Upravnog odjela u svrhu pružanja savjeta.“
Radna mjesta dosadašnjih rednih brojeva 8. i 9. postaju radna mjesta novih rednih brojeva 7. i 8.
Kod radnog mjesta dosadašnjeg rednog broja 8. VIŠI SAVJETNIK-KOORDINATOR ZA PRORAČUN, koje postaje radno mjesto novog rednog broja 7., u opisu poslova radnog mjesta točke 2. i 5. mijenjaju se i glase:
„· izrađuje periodične izvještaje i druge financijske analize o izvršenju proračuna tijekom godine, sastavlja upute i koordinira aktivnosti na izradi prijedloga polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna, prati zakonito i namjensko korištenje proračunskih sredstava, daje mišljenja na zahtjeve za suglasnosti glede namjenskog trošenja odnosno preraspodjela sredstava planiranih u proračunu, koordinira aktivnosti o odabiru i izvještavanju o investicijskim projektima te na uspostavi sustava izvješćivanja u svrhu učinkovitog upravljanja proračunskim sredstvima (20%)
- prati pozitivne propise, stručnu literaturu te sudjeluje na stručnim savjetovanjima i drugim oblicima izobrazbe iz područja proračuna, proračunskog računovodstva, javnih financija te obavlja i druge poslove po nalogu voditelja Odsjeka i pročelnika (10%)“.
Kod radnog mjesta dosadašnjeg rednog broja 9. SAVJETNIK ZA PRORAČUN, koje postaje radno mjesto novog rednog broja 8., broj izvršitelja smanjuje se s 2 na 1, a u opisu poslova radnog mjesta točka 4. mijenja se i glasi:
- unosi podatke o dodijeljenim državnim potporama i potporama male vrijednosti u Registar ministarstva financija, izrađuje prijedlog objedinjenog godišnjeg i srednjoročnog (trogodišnjeg) plana davanja koncesija na nivou Grada te izmjene i dopune plana tijekom godine (10%)“.
Iza radnog mjesta novog rednog broja 8. ustrojava se novo radno mjesto pod rednim brojem 9. i glasi:
„9. SAVJETNIK ZA PRORAČUN, FINANCIJSKO UPRAVLJANJE I KONTROLE
Kategorija: II
Potkategorija: savjetnik
Razina: –
Klasifikacijski rang: 5.
Naziv unutarnje ustrojstvene jedinice: Odsjek za proračun
Broj izvršitelja: 1
Opis poslova radnog mjesta (s određenim približnim postotkom vremena koji je potreban za obavljanje svakog posla pojedinačno):
- sudjeluje u poslovima razvoja sustava unutarnjih kontrola koje proizlaze iz samoprocjene u suradnji s nadležnim upravnim tijelima, u skladu s propisima i internim uputama; priprema Izjavu o fiskalnoj odgovornost za Upravni odjel za financije te sudjeluje u provođenju aktivnosti sustava unutarnjih kontrola putem izjave o fiskalnoj odgovornosti s upravnim tijelima, proračunskim korisnicima, trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama iz nadležnosti; sudjeluje u konsolidaciji i izradi gradonačelnikove izjave, u poslovima koordinacije i provedbe formalne i suštinske kontrole izjava o fiskalnoj odgovornosti (50%)
- sudjeluje u poslovima koordinacije i provođenja aktivnosti s područja kontrola na licu mjesta nadležnih upravnih tijela kod krajnjih korisnika transfera iz Proračuna Grada i izradi objedinjenog godišnjeg izvješća o provedenim kontrolama na licu mjesta; sudjeluje u poslovima unutarnjih financijskih kontrola, za opise poslovnih procesa nadležnih upravnih tijela gradske uprave, za prikupljanje podataka o utvrđenim rizicima i njihovo evidentiranje u registar rizika iz nadležnosti upravnih tijela (15%)
- sudjeluje u izradi uputa proračunskim korisnicima za izradu proračuna za trogodišnje razdoblje; priprema naloge za planiranje upravnih tijela i proračunskih korisnika u aplikaciji Riznica; kontrolira financijske planove sukladno proračunskim klasifikacijama i metodologiji izrade planova korisnika; sudjeluje na poslovima izrade prijedloga proračuna za iduću godinu, projekciji proračuna za naredno dvogodišnje razdoblje te na poslovima izrade prijedloga izmjena i dopuna proračuna tijekom godine (15%)
- kontinuirano prati izvršavanje proračuna tijekom godine i kontrolira namjensko trošenje proračunskih sredstava te sudjeluje na izradi prijedloga polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna, unosi ugovore iz djelokruga rada Upravnog odjela u knjigu ugovora te ovjerava financijsku dokumentaciju Upravnog odjela (računi, rješenja o povratu, nalozi za prijenos) u aplikaciji gradske riznice – knjiga ulaznih faktura; vodi pomoćne evidencije danih suglasnosti za korištenje namjenskih prihoda upravnih tijela i proračunskih korisnika te kontrolira i vodi evidenciju zahtjeva za preraspodjelom planiranih sredstava; sudjeluje u izradi periodičnih izvještaja o izvršenju proračuna i drugih financijskih analiza proračuna te surađuje na izradi prijedloga polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna (15%)
- surađuje sa službenicima unutar Upravnog odjela te sa službenicima drugih upravnih tijela i njihovim proračunskim korisnicima u svezi pripreme, izrade i izvršavanja financijskih planova korisnika, prati pozitivne propise, stručnu literaturu te sudjeluje na stručnim savjetovanjima i drugim oblicima izobrazbe iz područja proračuna, proračunskog računovodstva i javnih financija te obavlja i druge poslove po nalogu voditelja Odsjeka i pročelnika (5%)
Opis razine standardnih mjerila:
Potrebno stručno znanje: sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij ekonomske struke, najmanje tri godine radnog iskustva na odgovarajućim poslovima; poznavanje rada na računalu i položen državni ispit.
Složenost poslova: stupanj složenosti koji uključuje suradnju u izradi akata iz djelokruga Odsjeka, rješavanje složenih upravnih i drugih predmeta te rješavanje problema uz upute i nadzor rukovodećeg službenika.
Samostalnost u radu: stupanj samostalnosti koji uključuje češći nadzor te opće i specifične upute rukovodećeg službenika.
Stupanj odgovornosti i utjecaj na donošenje odluka: stupanj odgovornosti koji uključuje odgovornost za materijalne resurse s kojima službenik radi, pravilnu primjenu postupaka i metoda rada te provedbu pojedinačnih odluka.
Stupanj suradnje s drugim tijelima i komunikacije sa strankama: stupanj stručne komunikacije koji uključuje kontakte unutar i izvan Upravnoga odjela u svrhu prikupljanja ili razmjene.“
Članak 2.
Ovaj Pravilnik objavit će se u „Službenim novinama Grada Rijeke“, a stupa na snagu dana 1. listopada 2025. godine.
KLASA: 024-02/25-01/87-12
URBROJ: 2170-1-02-00-25-1
Rijeka, 16. rujna 2025.
Gradonačelnica
Iva Rinčić, v. r.