GRADSKO VIJEĆE / Datum tiskanog izdanja: Utorak, 1. listopada 2024.

Godina XI – broj 13.



Na temelju članka 13. Zakona o zaštiti od požara („Narodne novine“ broj 92/10 i 114/22), Pravilnika o planu zaštite od požara („Narodne novine“ broj 51/12) i članka 46. Statuta Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 24/09, 11/10 i 5/13 i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 7/14, 12/17, 9/18, 11/18-pročišćeni tekst, 2/20 i 3/21), Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 26. rujna 2024. godine, donijelo je

 

PLAN

zaštite od požara za područje grada Rijeke

 

I. TEMELJNE ODREDBE

 

Članak 1.

 

Plan zaštite od požara za područje grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Plan) temeljni je normativni akt Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Grad) kojim se uređuje sustav organizacijskih i tehničkih mjera te utvrđuju konkretni odnosi i obveze pojedinih subjekata na području grada Rijeke iz područja zaštite od požara.

Plan iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje slijed postupaka i sadrži niz podataka od kojih neki predstavljaju stalne, a drugi promjenjive vrijednosti.

 

Članak 2.

 

Plan se sastoji od nepromjenjivog dijela razrađenog u tekstualnom dijelu i promjenjivog dijela razrađenog u Prilogu Servisne tablice (u daljnjem tekstu: Servisne tablice) u kojem su tabelarno iskazani podaci o nazivima pravnih osoba i tijela te odgovornim osobama s kontaktima.

 

II. SUSTAV UKLJUČIVANJA PROFESIONALNIH I DOBROVOLJNIH VATROGASNIH POSTROJBI U AKCIJU GAŠENJA POŽARA

     

    Članak 3.

     

    Za obavljanje vatrogasne djelatnosti na području grada utvrđuju se sljedeće vatrogasne postrojbe:

    – Javna vatrogasna postrojba Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: JVP Grada) je nadležno tijelo za provedbu vatrogasne djelatnosti na području grada Rijeke s pripadajućim ovlastima utvrđenim Zakonom o vatrogastvu. JVP Grada treba zapošljavati 140 vatrogasaca. Radi osiguranja obavljanja vatrogasne djelatnosti u kontinuitetu 24 sata – 365 dana u godini, 128 vatrogasaca raspoređuje se za rad kroz četiri smjene u turnusima, odnosno 32 vatrogasca u smjeni, s tim da je uzimajući u obzir odsustvo s posla zbog korištenja godišnjih odmora i drugih opravdanih razloga nužno osigurati prisustvo 24 vatrogasca u smjeni, koji mogu istovremeno obaviti tri srednje intervencije ili šest manjih intervencija. Ostalih 12 vatrogasaca su zapovjedna struktura i tehnička potpora koji se uključuju u vatrogasne intervencije u slučaju većeg broja ili u slučaju složenosti intervencija;

    – Dobrovoljno vatrogasno društvo Sušak – Rijeka (u daljnjem tekstu: DVD Sušak – Rijeka) obavlja vatrogasnu djelatnost, odnosno pruža potporu JVP Grada u slučaju velikih i složenih vatrogasnih intervencija ili prilikom većeg broja istovremenih intervencija, prvenstveno prilikom ljetne požarne sezone, intervencija uslijed prirodnih, vremenskih nepogoda, ili drugih intervencija u kojima je nužan dodatni angažman vatrogasaca. DVD Sušak – Rijeka) treba imati 20 operativnih dobrovoljnih vatrogasaca;

    – Dobrovoljno vatrogasno društvo Drenova (u daljnjem tekstu: DVD Drenova) obavlja vatrogasnu djelatnost, odnosno pruža potporu JVP Grada u slučaju velikih i složenih vatrogasnih intervencija ili prilikom većeg broja istovremenih intervencija, prvenstveno prilikom ljetne požarne sezone, intervencija uslijed prirodnih, vremenskih nepogoda, ili drugih intervencija u kojima je nužan dodatni angažman vatrogasaca. DVD Drenova treba imati 20 operativnih dobrovoljnih vatrogasaca.

    Za gašenje požara na objektima I. kategorije ugroženosti određuju se prvenstveno vatrogasne postrojbe pravnih osoba razvrstanih u I. kategoriju ugroženosti.

    Vatrogasne postrojbe iz stavka 1. ovoga članka uključuju se u gašenje požara na objektima razvrstanim u I. kategoriju ugroženosti od požara u II. stupnju sustava uključivanja u akciju gašenja požara.

     

    III. DOJAVA – OBAVJEŠĆIVANJE

     

    Članak 4.

     

    Radi spašavanja ljudi i imovine ugroženih požarom, razrađuje se način uključivanja vatrogasnih postrojbi u akciju spašavanja i gašenja požara.

    Sustav uključivanja vatrogasnih postrojbi u akciju gašenja požara temelji se na sustavu dojave o požaru.

     

    Članak 5.

     

    Dojava požara primarno se obavlja pozivom na telefon u sustavu javne telefonske mreže na broj:

    – Vatrogasni operativni centar JVP Grada (u daljnjem tekstu: VOC) – 193,

    ili

    – Županijski centar – 112 (u daljnjem tekstu: ŽC 112) – 112,

    – Operativno komunikacijski centar Policijske uprave primorsko-goranske (u daljnjem tekstu: OKC) – 192.

     

    Članak 6.

     

    Požar se može dojaviti i alternativnim sustavima komunikacije pojedinih korisnika:

    – internim komunikacijskim sustavima službi ili tvrtki,

    – radiokomunikacijskim sustavima vatrogasnih postrojbi ili drugih službi koje obavljaju motrenje ili ophodnje,

    – sustavima za automatsku detekciju i dojavu požara.

     

    Članak 7.

     

    Kod zaprimanja dojave požara odnosno obavijesti o događaju, dežurne osobe dužne su prikupiti što je moguće više elemenata o samom događaju, a osobito o:

    – vrsti događaja,

    – mjestu,

    – vrsti objekta ili karakteristici područja,

    – vremenu pojave odnosno uočavanja događaja,

    – intenzitetu,

    – podacima o ugroženim osobama,

    – imenu, prezimenu i broju telefona osobe koja je dojavila i

    – ostalim podacima i saznanjima koja mogu pospješiti učinkovitost nastupa postrojbe, a do kojih je u fazi zaprimanja dojave požara objektivno moguće doći.

     

    Članak 8.

     

    U slučaju da dojavu požara zaprimi OKC ili ŽC 112, informacija koja uključuje sve elemente iz članka 7. ovoga Plana, bez odgode se prenosi VOC.

    Neovisno o tome kojem je tijelu dojavljen požar isto je dužno dojavu u cijelosti zaprimiti i bez odgode proslijediti dežurnom službeniku u VOC-u (u daljnjem tekstu: operativni dežurni VOC-a). Nije dopušteno uputiti dojavitelja da nazove drugi telefonski broj i prekinuti već uspostavljenu vezu.

    Po zaprimljenoj dojavi, operativni dežurni VOC-a upućuje na intervenciju interventnu ekipu temeljem osobne prosudbe ili postupa prema razrađenim operativnim planovima za pojedine specifične intervencije.

    Dežurni službenik u OKC-u i operativni dežurni VOC-a, po poduzetim opisanim radnjama, o događaju izvješćuju dežurnu osobu u ŽC 112.

    Operativni dežurni VOC-a održava stalnu vezu sa zapovjednikom ekipe upućene na mjesto događaja i prema razvoju situacije, odnosno temeljem njegove prosudbe poduzima nužne radnje za uključivanje dodatnih snaga u intervenciju ili za povlačenje dijela snaga ili cijele interventne ekipe u bazu.

     

    Članak 9.

     

    Sustav uključivanja postrojbi u akciju gašenja požara provodi se po shemi:

    I. stupanj:

    – na intervenciju se upućuje ekipa za gašenje požara JVP Grada sa snagama određenim operativnim planom za karakteristike objekta na kome je došlo do požara;

    – akcijom gašenja požara na licu mjesta rukovodi voditelj vatrogasne desetine ili smjene, a zapovjednik vatrogasne smjene JVP Grada putem operativnog dežurnog VOC-a prati tijek akcije gašenja i po potrebi se uključuje.

    II. stupanj:

      – ako voditelj vatrogasne desetine ili smjene na mjestu intervencije procijeni da sa raspoloživim snagama nije u stanju ugasiti nastali požar, izvještava operativnog dežurnog VOC-a o veličini i brzini širenja požara, ugroženosti ljudi i objekata te traži pomoć u ljudstvu i tehnici;

      – operativni dežurni VOC-a o zahtjevu izvješćuje zapovjednika vatrogasne smjene JVP Grada te uzbunjuje dodatne snage iz redova JVP Grada ili DVD-a i upućuje ih na mjesto intervencije;

      – rukovođenje akcijom gašenja preuzima zapovjednik smjene JVP Grada;

      – operativni dežurni VOC-a o poduzetom izvješćuje zapovjednika JVP Grada.

      III. stupanj:

      – ako je razvoj događaja nepovoljan i prijeti opasnost od daljnjeg širenja požara, zapovjednik intervencije daje zahtjev operativnom dežurnom VOC-a za uzbunjivanje i upućivanje na mjesto intervencije dodatnih snaga iz sastava JVP Grada ili DVD-a. Takvu obavijest operativni dežurni VOC-a prenosi zapovjedniku JVP Grada koji donosi odluku o broju i sastavu snaga koje se upućuju na intervenciju, a po potrebi poziva dodatne vatrogasce JVP Grada koji su izvan službe te članove DVD-a;

      – zapovjednik JVP Grada ili osoba koju on ovlasti osobno preuzima rukovođenje akcijom gašenja požara;

      – do dolaska zapovjednika JVP Grada akcijom gašenja na licu mjesta rukovodi zapovjednik smjene JVP Grada;

      – zapovjednik JVP Grada, ovisno o razvoju situacije, izvještava županijskog vatrogasnog zapovjednika, te po potrebi traži ispomoć od vatrogasnih postrojbi izvan područja grada;

      – plovni objekti za gašenje požara na moru i na objektima u obalnom pojasu uključuju se na zahtjev zapovjednika JVP Grada ili osobe koju on za to ovlasti;

      – operativni dežurni VOC-a utvrđuje režim korištenja sistema veze kako bi osigurao učinkovito provođenje akcije gašenja požara i nesmetanu komunikaciju na nivou rukovoditelja na mjestu intervencije.

      IV. stupanj:

      – ako je razvoj događaja izrazito nepovoljan, o nastaloj situaciji zapovjednik JVP Grada izvještava županijskog vatrogasnog zapovjednika;

      – temeljem prosudbe županijski vatrogasni zapovjednik može zapovjediti angažiranje dodatnih snaga sa šireg područja Primorsko-goranske županije (Liburnija, Krk, crikveničko područje);

      – akcijom gašenja požara rukovodi županijski vatrogasni zapovjednik ili osoba koju on za to ovlasti. O odluci o danom ovlaštenju županijski vatrogasni zapovjednik putem operativnog dežurnog VOC-a upoznaje sve sudionike akcije gašenja požara;

      – operativni dežurni VOC-a utvrđuje režim korištenja sistema veze kako bi osigurao učinkovito provođenje akcije gašenja požara i nesmetanu komunikaciju na nivou rukovoditelja na mjestu intervencije.

      V. stupanj:

      – ako je razvoj događaja i dalje izrazito nepovoljan, o nastaloj situaciji županijski vatrogasni zapovjednik izvještava glavnog vatrogasnog zapovjednika,

      – županijski vatrogasni zapovjednik može tražiti pomoć u ljudstvu i tehnici od strane vatrogasnih postrojbi izvan područja Primorsko-goranske županije ili državnih intervencijskih vatrogasnih postrojbi;

      – rukovođenje akcijom gašenja požara preuzima glavni vatrogasni zapovjednik ili osoba koju on ovlasti;

      – u slučaju korištenja zrakoplova postupa se po posebnom naputku glavnog vatrogasnog zapovjednika;

      – operativni dežurni VOC-a utvrđuje režim korištenja sistema veze kako bi osigurao učinkovito provođenje akcije gašenja požara i nesmetanu komunikaciju na nivou rukovoditelja na mjestu intervencije sa zapovjednikom smjene vatrogasne postrojbe.

       

      IV. SUSTAV UKLJUČIVANJA VATROGASNIH POSTROJBI SA SJEDIŠTEM NA PODRUČJU GRADA U AKCIJE GAŠENJA POŽARA NA PODRUČJU DRUGIH GRADOVA ILI OPĆINA

       

      Članak 10.

       

      Vatrogasne postrojbe sa sjedištem na području grada uključuju se u akcije gašenja požara koji je izbio na području druge općine ili grada u sljedećim slučajevima:

      – po nalogu županijskog ili glavnog vatrogasnog zapovjednika,

      – temeljem ugovora/sporazuma o obavljanju vatrogasne djelatnosti.

      JVP Grada te DVD Sušak – Rijeka i DVD Drenova mogu intervenirati na prostoru susjednih općina i gradova ako u isto vrijeme nema velikog požara na području grada.

      JVP Grada posjeduje potreban broj vozila i opreme te ima potreban broj vatrogasaca u smjeni da istodobno može intervenirati na tri srednja požara na području grada ili okolice. Ako JVP Grada intervenira izvan područja grada duže vrijeme, potreban broj vatrogasaca u smjeni popunjava se angažiranjem slobodnih vatrogasaca. Na području grada uvijek treba ostati minimalan broj vatrogasnih vozila koji je nužan za gašenje jednog velikog požara na stambenim ili gospodarskim objektima.

      JVP Grada može po potrebi, a temeljem prosudbe zapovjednika, privremeno dati na korištenje i dislocirati neko vatrogasno vozilo u vatrogasne postrojbe u gospodarstvu na području djelovanja JVP Grada, ako je vozilo vatrogasne postrojbe u gospodarstvu privremeno izvan funkcije, a nužno je za gašenje mogućeg požara ili obavljanje preventivne djelatnosti.

      Dislocirano vatrogasno vozilo mora se u slučaju potrebe (veliki požar, akcident, kvar drugih vozila), u najkraćem mogućem roku vratiti u JVP Grada ili uključiti u akciju gašenja požara.

       

      V. SUSTAV SUBORDINACIJE I ZAPOVIJEDANJA U AKCIJAMA GAŠENJA VEĆIH POŽARA

       

      Članak 11.

       

      Kada se na mjestu događaja nalaze dva ili više vatrogasnih odjeljenja, do uključenja zapovjednika vatrogasne smjene JVP Grada, intervencijom rukovodi voditelj vatrogasnog odjeljenja ili smjene koji je prvi došao na mjesto intervencije. Ista osoba rukovodi i sa svim pripadnicima DVD-a uključenih u akciju gašenja požara.

       

      Članak 12.

       

      Uključenjem vatrogasnih snaga iz više postaja i/ili uključivanjem više dobrovoljnih vatrogasnih društava od kojih najmanje jedno ima sjedište izvan područja grada, rukovođenje akcijom gašenja požara na licu mjesta preuzima zapovjednik smjene JVP Grada.

      Redoslijed neposrednog rukovođenja na pojedinim sektorima požarom zahvaćenog objekta ili područja određuje zapovjednik smjene JVP Grada nakon izvršene procjene razvoja situacije na mjestu događaja.

      Zapovjednik smjene JVP Grada putem operativnog dežurnog VOC-a održava stalnu vezu sa zapovjednikom JVP Grada ili sa osobom koju on ovlasti.

      Zapovjednik JVP Grada i/ili županijski vatrogasni zapovjednik, ako su u akciju gašenja požara uključene postrojbe izvan područja grada i temeljem osobne prosudbe, prema potrebi preuzima rukovođenje akcijom gašenja.

       

      Članak 13.

       

      Radi omogućavanja nesmetanog komuniciranja rukovoditelja tijekom akcije gašenja požara, dežurni VOC-a dužan je odrediti režim korištenja sistema veze usmjeravajući korisnike sistema na pojedine raspoložive kanale (frekvencije) i tijekom cijele akcije gašenja koordinirati komunikaciju među sudionicima.

      Za potrebe nesmetane komunikacije rukovodnog sastava određen je 1. kanal, pričuvni TETRA.

      Za komunikaciju među ostalim sudionicima akcije gašenja požara određen je 8. kanal, pričuvni 9.

      U slučaju potrebe za uporabu zrakoplova, za komunikaciju voditelja akcije gašenja požara sa zrakoplovom određen je 16. kanal koji se tada ne smije koristiti u druge svrhe sve dok je zrakoplov uključen u akciju gašenja požara odnosno dok se nalazi u zoni djelovanja.

       

      VI. NAČINI POZIVANJA I UKLJUČIVANJA DISTRIBUTERA ENERGENATA U AKCIJU GAŠENJA POŽARA

       

      Članak 14.

       

      Neposredno po primitku obavijesti od rukovoditelja akcije gašenja požara s mjesta događaja, u akciju gašenja požara prema potrebi se uključuju stručne službe distributera energenata i to djelatnici:

      – HEP-ODS d.o.o. Pogona Rijeka, za rad na niskonaponskim električnim instalacijama i vodovima visokog napona do 35 kV,

      – Energa d.o.o. Rijeka, za rad na plinskim instalacijama,

      – Vodovoda i kanalizacije d.o.o. Rijeka, za rad na vodovodnim instalacijama,

      – HOPS d.o.o. Prijenosno područje Rijeka, za rad na postrojenjima i dalekovodima od 35 do 400 kV.

      Sustav uključivanja distributera energenata utvrđen je na sljedeći način:

      1. za sve zahvate na niskonaponskoj električnoj mreži (gradske transformatorske stanice, kućni priključci, podzemna i nadzemna gradska el. mreža) i mreži i uređajima do 35 kV:

      – HEP-ODS d.o.o. Pogon Rijeka, dežurna služba 0-24 – tel. 051/324-153;

      2. za sve zahvate na plinskim instalacijama (razvod gradskog plina, kućni priključci i sl.):

      – Energo d.o.o. Rijeka, dežurna služba 0-24 – tel. 051/343-122;

      3. za sve zahvate u svezi osiguranja i dobave dodatnih količina vode za gašenje požara ili ograničenja isporuke vode:

      – Vodovod i kanalizacija d.o.o. Rijeka, dežurna služba 0-24 – tel. 051/211-906;

      4. Za sve zahvate na zračnim vodovima (dalekovodima) od 35 kV do 400 kV i pripadajućim postrojenjima:

      – HOPS d.o.o. Prijenosno područje Rijeka, telefonska centrala 0-24 – tel. 051/408-210 i 051/408-211.

       

      VII. UKLJUČIVANJE KOMUNALNIH I trgovaČkih druŠtava U AKCIJU GAŠENJA POŽARA

       

      Članak 15.

       

      Ovisno o razvoju situacije na mjestu događaja, operativni dežurni VOC-a alarmira stručne službe komunalnih i trgovačkih društava. Komunalna i trgovačka društva koja su dužna sudjelovati u akciji gašenja požara su:

      – Energo d.o.o. Rijeka, za zahvate na plinskim instalacijama i uređajima;

      – Vodovod i kanalizacija d.o.o. Rijeka, za zahvate na javnoj vodovodnoj mreži, izvorištima i bunarima;

      – Čistoća d.o.o. Rijeka, za odvoz materijala, čišćenje vanjskih površina od požarnog krša i drugog materijala te za pružanje pomoći kod požara zelenih površina kojima upravlja Grad.

       

      VIII. UKLJUČIVANJE SLUŽBE ZA PRUŽANJE PRVE MEDICINSKE POMOĆI U AKCIJU GAŠENJA POŽARA

       

      Članak 16.

       

      Služba za pružanje prve medicinske pomoći uključuje se u akciju gašenja požara:

      – ako se iz dojave o događaju može zaključiti da na licu mjesta ima ozlijeđenih osoba, i

      – ako rukovoditelj akcije gašenja procijeni da zbog prisutnosti većeg broja osoba na mjestu na kojem se provodi akcija gašenja požara (gasitelja i/ili ostalih osoba) ili radi konfiguracije terena, specifičnosti objekta ili vremenskih uvjeta postoji opasnost od ozljeđivanja.

      Operativni dežurni VOC-a ili službujuća osoba Centra 112 dužni su kod upućivanja poziva Službi za pružanje prve medicinske pomoći iznijeti sve raspoložive podatke o stanju na mjestu događaja.

         

        IX. UKLJUČIVANJE SLUŽBI ILI TRGOVAČKIH DRUŠTAVA TE ODGOVORNE OSOBE ZA OPSKRBU HRANOM I VODOM U AKCIJU GAŠENJA POŽARA

         

        Članak 17.

         

        Za opskrbu pićem i hranom sudionika akcije gašenja požara u trajanju dužem od osam sati, određuje se Gradsko društvo Crvenog križa Rijeka ili gospodarski subjekt odnosno ustanova koja može pružiti uslugu u navedenom slučaju i okolnostima.

        Uključenje službi za opskrbu hranom obavlja se na zahtjev zapovjednika JVP Grada ili osobe koju on za to ovlasti.

         

        X. NAČIN ZAMJENE VATROGASNIH POSTROJBI S NOVIM POSTROJBAMA NA GAŠENJU POŽARA

         

        Članak 18.

         

        Zamjena vatrogasnih postrojbi s novim postrojbama obavlja se u slučajevima:

        – umora angažiranih snaga na gašenju požara,

        – potrebe angažiranja na drugom požaru na području grada, a moguća je zamjena s drugom formacijom,

        – zahtjeva glavnog vatrogasnog zapovjednika za dodjeljivanje određenog broja ljudstva i tehnike za gašenje drugog požara, i

        – pojedinačnog ili kolektivnog ozljeđivanja sudionika akcije gašenja požara (prometna nezgoda na putu do intervencije ili tijekom same intervencije, eksplozija, trovanje, urušavanje i drugi nepredviđeni događaji).

        Zamjena vatrogasnih postrojbi angažiranih na gašenju požara obavlja se, u pravilu, na mjestu intervencije. Iznimno se po odobrenju rukovoditelja višeg stupnja, zamjena određenog broja vatrogasaca može obaviti u sjedištu postrojbe.

           

          XI. NAČIN UKLJUČIVANJA POSTROJBI CIVILNE ZAŠTITE U AKCIJU GAŠENJA POŽARA

           

          Članak 19.

           

          U slučajevima kada požar, eksplozija ili akcident poprimi razmjere elementarne nepogode i/ili prijeti opasnost da poprimi razmjere elementarne nepogode, zapovjednik JVP Grada predlaže gradonačelniku mobilizaciju postrojbe civilne zaštite.

          U slučaju iz stavka 1. ovoga članka postupa se sukladno Planu djelovanja civilne zaštite grada Rijeke.

          Koordinaciju djelovanja osigurava zapovjednik JVP Grada ili osoba koju on za to ovlasti na način da se zapovjedniku postrojbi civilne zaštite pridodaje voditelj JVP Grada koji mora biti opremljen sredstvima veze putem koje se omogućava učinkovita veza s ostalim rukovodećim osobama u akciji gašenja požara.

           

          XII. NAČIN UKLJUČIVANJA HRVATSKE VOJSKE NA GAŠENJU POŽARA

           

          Članak 20.

           

          Na području grada nema postrojbi Hrvatske vojske koje se mogu uključiti u akcije gašenja požara niti postoji potreba za angažiranje Hrvatske vojske, s obzirom da su postojeće postrojbe (profesionalne, dobrovoljne i civilne zaštite), dostatne za obavljanje svih vatrogasnih intervencija koje se mogu očekivati na području grada. Eventualno u slučaju potrebe za angažiranje zračnih snaga za gašenje požara postupa se po posebnom naputku glavnog vatrogasnog zapovjednika te se Vatrogasnom operativnom središtu predaje zahtjev za angažiranje zračnih snaga.

           

          XIII. SLUČAJEVI KADA SE I KOJI GRADSKI ČELNICI UPOZNAJU S NASTALIM POŽAROM

           

          Članak 21.

           

          Gradski čelnici koji se upoznaju s nastalim požarom navedeni su u Servisnim tablicama – prilogu.

          Upoznavanje gradskih čelnika iz stavka 1. ovoga članka s nastalim požarom provodi se u sljedećim slučajevima:

          – u slučaju požara i/ili eksplozije i druge opasne situacije, a kada je došlo do stradanja više osoba;

          – u slučaju požara i/ili eksplozije kada je nastupila materijalna šteta koja bitno remeti proizvodni proces u gospodarskim objektima ili kada je uslijed požara na duže vrijeme onemogućeno korištenje stambenog objekta;

          – u slučaju kada se na požaru na području grada angažiraju javne vatrogasne postrojbe i/ili dobrovoljna vatrogasna društva sa sjedištem u drugim općinama ili gradovima;

          – u slučaju kada se JVP Grada te DVD Drenova i/ili DVD Sušak-Rijeka upućuju na akciju gašenja požara izvan područja djelovanja;

          – u slučaju kada se za potrebe akcije gašenja mora osigurati oprema, ljudstvo ili bilo koji drugi vid pomoći.

          Obavješćivanje gradskih čelnika obavlja zapovjednik JVP Grada ili VOC.

           

          XIV. SLUČAJEVI KADA SE U AKCIJU GAŠENJA POZIVAJU, ODNOSNO UKLJUČUJU VATROGASNE POSTROJBE IZVAN PODRUČJA GRADA

           

          Članak 22.

           

          Vatrogasne postrojbe sa sjedištem izvan područja grada uključuju se u akciju gašenja požara prema sustavu uključivanja u III. ili IV. stupnju.

           

          XV. NAČIN I SLUČAJEVI UPORABE OPREME I VOZILA POSEBNE NAMJENE U GAŠENJU POŽARA ILI SPAŠAVANJU OSOBA

           

          Članak 23.

           

          Korištenje opreme i vozila posebne namjene za gašenje požara i spašavanje osoba, a koja su u sastavu JVP Grada određeno je operativnim planovima djelovanja postrojbe za pojedine karakteristične slučajeve kao što je intervencija na visokim objektima i gospodarskim objektima sa specifičnim tehnološkim procesima.

          JVP Grada može koristiti opremu i vozila posebne namjene kojima raspolažu druge pravne osobe na području grada, u sljedećim slučajevima:

          – intervencije u cestovnim i željezničkim tunelima,

          – složene prometne nezgode kada su potrebne specijalne dizalice i/ili vozila za posipavanje kolnika,

          – situacije u prometu kada je potrebna oprema za pretakanje opasnih medija na javnoj prometnoj površini (cestovnoj ili željezničkoj),

          – kod urušavanja objekata,

          – kada se ukaže potreba za rušenje objekta,

          – kod raščišćavanja prilaza požarom zahvaćenom i/ili ugroženom objektu,

          – kod intervencije na plovnim objektima,

          – kod utvrđivanja prisutnosti otrova, jetkih i nagrizajućih tvari,

          – kod utvrđivanja prisutnosti eksploziva i/ili eksplozivnih naprava,

          – kod utvrđivanja prisutnosti radioaktivnih tvari,

          – kod požara otvorenog prostora, a kada je zahvaćen veći kompleks s otežanim pristupom i kada su ugroženi životi ljudi na teško pristupačnom mjestu.

          Korištenje opreme i vozila posebne namjene osigurava se na način da se poziva rukovoditelj stručnih službi trgovačkog društva ili ustanove koja s opremom raspolaže.

           

          XVI. GRAĐEVINE I OTVORENI PROSTOR NA KOJIMA SE MOŽE OČEKIVATI POŽAR VEĆIH RAZMJERA

           

          Članak 24.

           

          Točkom 4. Procjene ugroženosti od požara i tehnoloških eksplozija grada Rijeke obuhvaćene su pravne osobe u gospodarstvu i objekti glede povećane opasnosti za nastajanje i širenje požara, i to:

          – objekti 3. MAJA Brodogradilišta d.d. Rijeka,

          – objekti Luke Rijeka d.d. s kontejnerskim terminalom Brajdica – Jadranska vrata d.d.,

          – Tower Center Rijeka,

          – Zapadni trgovački centar Rijeka,

          – HNK Ivana pl. Zajca Rijeka,

          – Hrvatski kulturni dom na Sušaku,

          – tuneli na riječkoj zaobilaznici i državnim cestama D403 i D404,

          – željeznički tuneli.

          S obzirom na proizvodni proces, broj zaposlenih i smještajne uvjete, nužno je u zaštiti od požara posvetiti posebnu pažnju u pravnim osobama odnosno objektima i lokalitetima, kako slijedi:

          – trgovački centri,

          – hoteli,

          – objekti KBC – lokalitet Rijeka,

          – objekti KBC – lokalitet Sušak,

          – objekti za smještaj starijih i nemoćnih osoba,

          – objekti predškolskog odgoja (jaslice i dječji vrtići),

          – osnovne i srednje škole,

          – objekti Sveučilišta u Rijeci,

          – objekti Sveučilišnog kampusa,

          – objekti bivše tvornice Torpedo,

          – podzemne garaže,

          – ostali visoki objekti visine preko 22 m, bez obzira na namjenu.

           

          XVII. GRAĐEVINE U KOJIMA SU SADRŽANE RADIOAKTIVNE, EKSPLOZIVNE, OTROVNE I DRUGE OPASNE TVARI

           

          Članak 25.

           

          Građevine u kojima su sadržane radioaktivne, eksplozivne, otrovne i druge opasne tvari su:

          – MAJ Brodogradilište d.d. – lokacija u Liburnijskoj ulici sa skladištem boja i lakova, acetilenskom stanicom, spremnikom tekućeg kisika i skladištem karbida,

          – HŽ infrastruktura d.o.o, željeznički čvor Rijeka s ranžirnim kolodvorom na kojemu se povremeno skladište vagon cisterne sa zapaljivim tekućinama i plinovima,

          – Dezinsekcija d.o.o. – skladište otrova na lokaciji Veli vrh,

          – KBC Rijeka sa spremnicima ukapljenog kisika i posjedovanjem radioaktivnih tvari.

           

          XVIII. SPREMNOST VATROGASNIH POSTROJBI KOJE SU PREMA OVOME PLANU PREDVIĐENE ZA UKLJUČIVANJE U AKCIJU GAŠENJA POŽARA

           

          Članak 26.

           

          JVP Grada u potpunosti je osposobljena za gašenje požara i obavljanje ostalih intervencija na cjelokupnom području djelovanja. Izvršenim tehničkim opremanjem kao i planovima nabave opreme i vozila osiguran je kontinuitet obnavljanja i nabave nedostatne vatrogasne opreme i vozila.

          DVD Sušak – Rijeka i DVD Drenova u potpunosti su opremljeni, kadrovski su ekipirani i osposobljeni za gašenje požara na otvorenom prostoru i za pružanje ispomoći JVP Grada u slučaju velikih požara.

           

          XIX. POPIS OSOBA ODGOVORNIH ZA PROVEDBU PLANOVA ZAŠTITE OD POŽARA U PRAVNIM OSOBAMA

           

          Članak 27.

           

          Popis osoba odgovornih za provedbu planova zaštite od požara u pravnim osobama, sukladno odredbi članka 13. Pravilnika o planu zaštite od požara, nalazi se u Servisnim tablicama.

           

          XX. PLANOVI PRAVNIH OSOBA ZA OBJEKTE RAZVRSTANE U PRVU I DRUGU KATEGORIJU UGROŽENOSTI OD POŽARA

           

          Članak 28.

           

          Sastavni dio ovoga Plana su planovi pravnih osoba za objekte razvrstane u I. i II. kategoriju ugroženosti od požara.

          Objekti razvrstani I. i II. kategoriju ugroženosti od požara su:

          – objekti Luke Rijeka d.d., Riva 1,

          – objekti 3. MAJA Brodogradilišta d.d., Liburnijska 3,

          – HNK Ivana pl. Zajca Rijeka, Uljarska 1,

          – HKD na Sušaku, Strossmayerova 1,

          – Tower Center, Rijeka, J.P.Kamova 81/a,

          – Zapadni trgovački centar, Zvonimirova 3.

           

          XXI. ZAŠTITA ŠUMA OD POŽARA

           

          PREGLED ŠUMSKIH POVRŠINA NA PODRUČJU GRADA

           

          Članak 29.

           

          Šumske površine na području grada nalaze se na dvije lokacije, i to na potezu Drenova-Veli vrh-Sv. Katarina, te Gornja Vežica – Martinšćica, a privatni posjedi su većim dijelom oko Sušačke Drage.

          Navedene lokacije su obrasle uglavnom kulturama crnog bora, sađenim na lošijim kamenitim terenima prije 70-ak godina, osrednjeg uzrasta, dok u Dragi prevladava autohtona vegetacija.

          Najveću opasnost od izbijanja šumskih požara predstavlja željeznička pruga u Dragi te izuzetno veliko kretanje i poljoprivredne aktivnosti velikog broja stanovnika koji predstavljaju potencijalnu opasnost za izbijanje šumskih požara.

           

          Članak 30.

           

          Na području grada nema šumskih površina koje su razvrstane u I. stupanj ugroženosti.

          Šumsko područje II. kategorije ugroženosti prekriva cca 298,04 ha, odnosno 6,7 % površine na području grada kojom upravlja Hrvatske šume d.o.o. – Uprava šuma Podružnica Delnice – Šumarija Rijeka (u daljnjem tekstu: Šumarija Rijeka) i fizičke osobe.

          Preostali otvoreni prostori grada prekriveni su listopadnim mediteranskim raslinjem (parkovi i okućnice u rubnom pojasu grada).

          Sa stanovišta razmatranja zaštite od požara od posebnog interesa je kultura četinjača (crnog bora), područja obrasla smrekom te površine pod šikarom i makijom, a koje su razvrstane u II. stupanj ugroženosti.

          Šumske površine na području grada su manji šumski kompleksi koji su ispresijecani prometnicama te ne postoji potreba za izgradnju novih prometnica niti šumskih prosjeka u svrhu zaštite šuma od požara.

           

          Članak 31.

           

          Na šumskim površinama II. stupnja ugroženosti potrebno je redovito provoditi preventivno-uzgojne radove i to:

          – njegu sastojina;

          – pravodobnu proredu sastojina;

          – kresanje i uklanjanje suhog granja;

          – održavanje protupožarnih prosjeka i putova;

          – održavanje protupožarnih prosjeka s elementima šumske ceste;

          – čišćenje i održavanje rubnih pojaseva uz javne prometnice i željezničke pruge;

          – čišćenje i uspostavu sigurnosnih visina i udaljenosti na trasama elektroenergetskih vodova.

           

          Članak 32.

           

          Na području grada motriteljsko-dojavnu službu potrebno je ustrojiti u razdoblju velike i vrlo velike opasnosti od nastanka i širenja šumskih požara.

           

          Članak 33.

           

          Šumarija Rijeka u dane velike i vrlo velike opasnosti od nastanka i širenja šumskih požara, uvodi motriteljsko-dojavnu i ophodarsku službu te ustrojava i oprema interventne skupine radi ispomoći vatrogasnim postrojbama u slučaju velikog požara.

          Ophodarsku službu s ciljem uočavanja požara i preventivnog djelovanja u dane velike i vrlo velike opasnosti obavljaju i pripadnici DVD Sušak-Rijeka i DVD Drenova te Pilotskog kluba Krila Kvarnera, sukladno planovima ophodnje.

           

          XXII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

           

          Članak 34.

           

          Servisne tablice, koje se nalaze u prilogu i čine sastavni dio ovoga Plana, nisu predmetom objave u „Službenim novinama Grada Rijeke“.

           

          Članak 35.

           

          Danom stupanja na snagu ovoga Plana prestaje važiti Plan zaštite od požara za područje grada Rijeke („Službene novine Grada Rijeke“ broj 3/15).

           

          Članak 36.

           

          Ovaj Plan stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Službenim novinama Grada Rijeke“.

           

          KLASA: 024-01/24-01/95
          URBROJ: 2170-1-01-00-24-2
          Rijeka, 26. rujna 2024.

           

          GRADSKO VIJEĆE GRADA RIJEKE

           Predsjednica
          Gradskog vijeća
          Ana Trošelj, v. r.