Godina IV - broj 9.
Na temelju članka 19. Pravilnika o sastavu stožera, načinu rada te uvjetima za imenovanje načelnika, zamjenika načelnika i članova stožera civilne zaštite (“Narodne novine” broj 37/16 i 47/16) i članka 58. Statuta Grada Rijeke (“Službene novine Primorsko-goranske županije” broj 24/09, 11/10 i 5/13 i “Službene novine Grada Rijeke” broj 7/14 i 7/16-pročišćeni tekst) Gradonačelnik Grada Rijeke, 7. studenoga 2017. godine, donio je
POSLOVNIK
o radu Stožera civilne zaštite Grada Rijeke
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Poslovnikom uređuje se unutarnja organizacija i način rada Stožera civilne zaštite Grada Rijeke (u nastavku teksta: Stožer), održavanje sjednica, donošenje odluka, troškovi rada te druga pitanja od važnosti za Stožer.
Članak 2.
Stožer usklađuje djelovanje operativnih snaga sustava civilne zaštite u pripremnoj fazi prije nastanka posljedica izvanrednog događaja i tijekom provođenja mjera i aktivnosti civilne zaštite u velikim nesrećama i katastrofama na području grada Rijeke.
Članak 3.
Stožer u svom radu surađuje s Državnom upravom za zaštitu i spašavanje – Područni ured Rijeka, Stožerom civilne zaštite Primorsko-goranske županije, tijelima uprave, tijelima za incidentne situacije i epidemiološka krizna stanja te zdravstvenim, komunalnim, građevinskim, humanitarnim i drugim organizacijama, tvrtkama i pravnim osobama koje se zaštitom i spašavanjem bave kao redovnom djelatnošću ili su na drugi način od značaja za sustav civilne zaštite.
II. ORGANIZACIJA RADA STOŽERA
Članak 4.
Stožer se sastoji od načelnika, zamjenika načelnika i sedam članova koje imenuje Gradonačelnik Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik).
Načelnika Stožera u slučaju njegove spriječenosti ili odsutnosti zamjenjuje zamjenik načelnika ili osoba koju on odredi.
Članak 5.
Redovni rad Stožera odvija se u pravilu na sjednicama.
Stožer poslove, za koje je osnovan, u redovnim okolnostima obavlja u punom sastavu.
Stožer može djelovati i u nepotpunom sastavu ako to zahtijevaju prilike.
Nepotpunim sastavom Stožera smatra se sastav u kome uz načelnika, sjednicama prisustvuje dio Stožera koji on odredi, a bitan je za donošenje odluka, zaključaka i preporuka Stožera.
Članak 6.
Stožer održava sjednice u pravilu kada nastupe izvanredne prilike, odnosno određene opasnosti.
Stožer održava sjednice i zbog donošenja programa rada i izvješća o radu, razmatranja i utvrđivanja planova djelovanja civilne zaštite, razmatranja stanja organiziranosti i pripremljenosti sustava civilne zaštite i u drugim slučajevima kada se ukaže potreba za njegovo sazivanje ili kada to zatraži Gradonačelnik.
Članak 7.
Radi operativnijeg koordiniranja sustavom civilne zaštite u slučaju velikih nesreća ili katastrofa, Stožer ostvaruje uvid u organiziranost snaga civilne zaštite te ostalih struktura koje su značajne za sustav civilne zaštite na području grada Rijeke, a osobito zdravstva i socijalne skrbi, Gradskog društva Crvenog križa, dobrovoljnih vatrogasnih društava, komunalnih društava, kao i ostalih pravnih osoba uključenih u provođenje mjera civilne zaštite.
Na zahtjev načelnika Stožera, u slučaju potrebe, u radu Stožera mogu sudjelovati predstavnici tijela i organizacija iz djelatnosti koje mogu uspješno doprinijeti na otklanjanju posljedica katastrofa ili velikih nesreća.
III. PRIPREMANJE, SAZIVANJE I NAČIN RADA STOŽERA
Članak 8.
Sjednice Stožera organizira, priprema i saziva načelnik na temelju programa rada Stožera, zaključaka Stožera ili samoinicijativno po ukazanoj potrebi te na prijedlog članova Stožera ili viših tijela za vođenje civilne zaštite.
Sazivanje redovnih sjednica Stožera u pravilu se obavlja dostavljanjem poziva i odgovarajućih pisanih materijala putem elektroničke pošte.
U hitnim slučajevima članovi Stožera mogu se pozvati telefonom ili na način predviđen mobilizacijskim dokumentima, a u slučaju velikih nesreća ili katastrofa članovi Stožera dolaze na mobilizacijsko mjesto (prethodno utvrđene radne prostorije), bez posebnoga poziva.
Članak 9.
Stožer razmatra stručne materijale i drugu dokumentaciju koje za Stožer priprema Odjel za gradsku samoupravu i upravu, a po potrebi i druga upravna tijela Grada Rijeke u okviru svojih nadležnosti odnosno druge pravne osobe kojima je zaštita i spašavanje redovna djelatnost.
Članak 10.
Nakon rasprave o pojedinoj točki dnevnog reda načelnik Stožera daje na glasovanje utvrđeni prijedlog odluke odnosno zaključka.
Stožer na sjednicama donosi odluke, zaključke i druge akte iz svoje nadležnosti javnim glasovanjem većinom glasova nazočnih članova.
U izvanrednim okolnostima odluke i zaključke donosi načelnik ili zamjenik načelnika Stožera.
Članak 11.
Na sjednicama Stožera vodi se zapisnik o usvojenim zaključcima po točkama dnevnog reda s rezultatima glasovanja.
Tijek rasprave u pravilu se ne unosi u zapisnik.
Zapisnik potpisuju (ovjeravaju) načelnik ili zamjenik načelnika Stožera.
Članak 12.
Sjednice Stožera u pravilu nisu javne.
Izuzetno se sjednice Stožera mogu održati javno, kada to ocijeni načelnik Stožera.
U slučaju opasnosti, a radi potpunijeg i točnijeg obavješćivanja i informiranja javnosti o vrstama nastalih opasnosti i poduzetim mjerama, mogu se davati službena priopćenja i održavati konferencije za tisak.
Članak 13.
Tijekom sudjelovanja u otklanjanju posljedica katastrofa i velikih nesreća te organiziranja provođenja mjera zaštite, Stožer koordinira rad sa Stožerom civilne zaštite Primorsko-goranske županije.
IV. TROŠKOVI RADA
Članak 14.
Za vrijeme službenih putovanja zbog stručnog usavršavanja i obučavanja iz područja civilne zaštite, članovi Stožera imaju pravo na naknadu troškova smještaja i prehrane (dnevnice) i troškove prijevoza.
Naknade iz stavka 1. ovoga članka isplaćuju se u iznosu koji pripada službenicima i namještenicima Grada Rijeke.
V. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 15.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u “Službenim novinama Grada Rijeke”.
KLASA: 023-01/17-04/88-10
URBROJ: 2170/01-15-00-17-1
Rijeka, 7. studenoga 2017.
Gradonačelnik
mr.sc. Vojko Obersnel, v.r.